Kurs sekretarsko – asystencki
CEL KURSU:
– zdobycie profesjonalnej wiedzy o organizacji pracy w biurze
– poznanie zasad obiegu i archiwizacji dokumentów
– przyswojenie zawodowych umiejętności interpersonalnych
– praktyczne poznanie komputeryzacji i automatyzacji pracy biurowej
CZAS TRWANIA i SPOSÓB REALIZACJI:
Kurs trwa 40 godzin lekcyjnych. Zajęcia są realizowane w systemie codziennym od poniedziałku do piątku w godzinach wieczornych 17.00-20.00 przez 10 dni.
Formy realizacji: wykłady, zajęcia ćwiczeniowe, zajęcia komputerowe.
WYMAGANIA WSTĘPNE DLA UCZESTNIKÓW:
Uczestnikami kursu mogą być osoby posiadające wykształcenie średnie.
CO UMOŻLIWIA KURS:
uzyskanie kwalifikacji sekretarsko – asystenckich poświadczonych zaświadczeniem o ukończeniu kursu na druku M.E.N.
Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych:
1. Budowanie wizerunku zawodowego sekretarki. Znaczenie sekretarki- asystentki w rozwoju nowoczesnej firmy. Składowe wizerunku
2. Drogi samorozwoju i doskonalenia potencjału zawodowego sekretarki. Profil kompetencji sekretarki – asystentki i sposoby jego realizacji.
3. Umiejętności interpersonalne – istota i znaczenie. Komunikacja , asertywność, inteligencja emocjonalna jako podstawowe umiejętności w kontakcie z klientem.
4. Sylwetka społeczno-emocjonalna sekretarki.
5. Zarządzanie czasem
-planowanie czasu własnego i innych – podstawowe techniki
-priorytetyzacja zadań i celów
-procedura dobrze zrealizowanego celu
6. Etyka zawodowa sekretarek
-normy i zasady
-uprawnienia
7. Wybrane zagadnienia z prawa pracy – sprawy personalne w firmie
– rodzaje umów o pracę
– zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej – teczka akt osobowych
8. Organizacja pracy w biurze
– obieg dokumentacji
– redagowanie pism
– archiwizacja dokumentów
9. Obsługa urządzeń biurowych skaner, fax, ksero
10. Technika pracy biurowej
– zaawansowana praca z edytorem tekstu Word – tabele wielostronicowe, zakładanie hiperłączy do pism, korespondencja seryjna, adresowanie etykiet
– zaawansowana praca z arkuszem kalkulacyjnym Excel – skalowanie, formatowanie danych, używanie autofiltra, adres względny i bezwzględny komórki
– Power Point w biurze wykonanie prezentacji firmy
11. Egzamin