Postępowanie w kontakcie z agresywnym klientem lub napastnikiem

Warsztaty w formie webinarium on-line

Czas trwania : 2 dni w godz. 17.00-20.00

PROGRAM

1.Ocena bezpieczeństwa i identyfikacja czynników zwiększających niebezpieczeństwo dla pracowników instytucji publicznych

2.Psychologia bezpieczeństwa (ocena zagrożenia, naturalne mechanizmy obronne, siła strachu, reakcje psychologiczne jednostki, reakcje psychologiczne grupy, )

3. Standardy i procedury postępowania w sytuacji

-kontaktu z agresywnym klientem (ocena realności groźby, negocjowanie z napastnikiem, obniżanie napięcia emocjonalnego, reagowanie w sytuacji bezpośredniego zagrożenia)

– napadu rabunkowego (sposoby postępowania przestępców, broń i niebezpieczne narzędzia, przyjmowanie postaw bezpiecznych, zapamiętywanie szczegółów zdarzenia, opisywanie sprawcy, zabezpieczenie dowodów)

4. Współpraca ze służbami bezpieczeństwa i porządku publicznego (prawa i obowiązki obywateli, zgłaszanie zdarzenia, procedura zawiadamiania o przestępstwie)