Kurs Specjalista Public Relations
Czas trwania i sposób organizacji kursu:
Kurs obejmuje 30 godzin lekcyjnych.
Zajęcia są prowadzone 2-3 razy w tygodniu w godzinach wieczornych 17.00-20.00
przez 4 tygodnie.
Formy realizacji: Szkolenie ma przede wszystkim charakter warsztatowy (ćwiczenia, gra, case study, przykład) poprzez analizę do wniosków i planu działania.
Wymagania wstępne dla uczestników:
Uczestnikami kursu mogą być osoby posiadające wykształcenie średnie, mające ukończone 18 lat.
Kurs adresowany jest do osób, które chcą zdobyć nowe kwalifikacje oraz poszerzyć swoją wiedzę z zakresu PR.
Cele kształcenia:
Celem kursu jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie planowania, opracowywania, wdrażania strategii PR dla swojej firmy i jej produktów.
Uczestnicy kursu nauczą się m.in.:
- jak stworzyć swoje miejsce pracy, aby skutecznie realizować PR,
- budować strategię PR, czyli działać planowo,
- budować komunikaty prasowe,
- nawiązać i utrzymać relacje z mediami,
- poznają narzędzia i zasady komunikacji PR,
- zbierania informacji oraz dowiedzą się jak je wykorzystać.
Treści kształcenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych:
1. Public Relations – podstawowe definicje, cele i działania
2. Budowanie strategii PR i jej skuteczne wdrażanie
– Dostosowanie narzędzi PR do sytuacji i polityki firmy
– Wizerunek i wiarygodność firmy, władz i produktu
– Formy, obszary i strategie sponsoringu
– Case study – analiza komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy
– Tworzenie działu public relations w firmie
3. Skuteczne komunikowanie się firmy z otoczeniem
– Zasady współpracy z mediami i formułowanie przekazu korzystnego dla firmy i marki
– Warsztat pisania tekstów PR,
– Organizacja spotkań i konferencji prasowych
– Wykorzystanie narzędzi PR w Internecie
4. Komunikacja i wywieranie wpływu
– Perswazyjne aspekty komunikacji – ćwiczenie umiejętności nawiązywania współpracy
– Autoprezentacja
– Komunikacja werbalna i niewerbalna, elementy mowy ciała
– Etapy i techniki prowadzenia rozmów z klientami
– Ćwiczenie asertywnych reakcji na zachowania napastliwe i roszczeniowe
– Motywowanie do współpracy – wykorzystanie wartości, potrzeb i interesów klienta
– Umiejętność prezentowania produktu/ usług firmy
5. Podsumowanie
– Znaczenie media relations dla komunikacji
– Etyka i kodeks postępowania zawodowego PR
– Różnice w przekazie czyli jak prawidłowo i skutecznie wykorzystać różne media do prezentacji firmy i jej polityki